Search This Blog

Saturday, January 14, 2012

Pandangan Allah Lebih Penting dari Pandangan Manusia!

Hati merungkai rasa dengan penuh kesyahduan di malam hari. Tatkala orang lain sedang enak dibuai mimpi, ketika itu KekasihKu ya Rabbul Izzati memanggil-manggil namaku.. "Ya, Fazlina ..." bangunlah , bersegeralah ... Aku mengesek-gesek mataku seolah-olah terngiang-ngiang panggil "sayang"... "Sayang, bangun, solat",,,.. Penuh pasrah aku melangkah mengambil wuduk.. Ku hadapkan muka ku kepadaNya.. Aku merintih, mengadu padanya... Ya Tuhanku, biarlah pandang manusia itu hina  tentang ku.. Tapi Ya Allah, janganlah Engkau memandang tanpa penuh rasa cinta.. Penuh pengharapan seorang hamba kepada Maha Pencipta.. Usai aku solat, aku bermuhasabah diri.. Cinta.. Oh, cinta! Aku terasa kewujudannya... Namun, andai cinta manusia itu hilang,tidak perlu aku merintih... Kerana apa? Kerana aku ada ALLAH... ALLAH.. Ya, aku ada ALLAH !

No comments:

Post a Comment