Search This Blog

Tuesday, October 2, 2012

Aku Semakin Jauh

Aku Semakin Jauh...........................................................

Allah telah menentukan sesuatu. Yang hilang tidak bermakna binasa. Yang pergi tidak bermakna kita hilang segala. Di sini aku merintih ... Aku yang semakin jauh pada-Mu ya Allah... Tapi Engkau sentiasa bersamaku... Hidupku bagai layang2  bertali kaca... Hatiku terluka... Namun, aku tahu ya Allah itulah peringatan-Mu kepada ku.. Kerana Engkau mengetahui isi hati hamba-MU... Engkau jua lah yang memegang hati-hati ini.. Itu ujian-MU...... Aku yang semakin jauh dari Mu... Engkau sayangkan hamba-MU .. Maka Engkau menarik kembali aku ke suatu destinasi yang benar...... Walhal kadang kala aku takutkan sesuatu...Takutkan kehilangan... takutkan kesepian.../ Maafkan daku Ya ALLAH.... Setiap hari kita tentunya pernah melalui hari-hari baru dengan penuh kegelisahan dan keraguan. Tentunya ada hari-hari dimana jiwa kita terasa lemah dan payah untuk bangun dan menghadapi tekanan dan cabaran kehidupan. Kepada siapakah yang sewajarnya kita sandarkan? ALLAH... Jawapannya... Aku tahu aku bukanlah insan yang baik.. Tapi aku ingin menjadi baik di matanya... Aku lemah... Aku belum cukup ilmu.... Tak mampu ku ucapkan............ Syukurlah hingga hari ini andai aku tersasar Engkau menyuluh jalan agar aku kembali kepada-MU. Ya Allah.... Aku serahkan segalanya kepadaMU.... Aku serahkan pilihan itu kepada-Mu.. Sabarkan hatiku.,.. Kuatkan semangatku..... Aamiin............... 


No comments:

Post a Comment