Search This Blog

Friday, April 1, 2011

Cerita masak dan Makan

 urmm....buang tulang ikan..ni buat laksa ni... My favourite  food... Boleh la tahan..heheehe..tp serius!! kakak saya yang tersayang buat lagi sedap..hehe (saja rendah diri)
 Ini nasi ayam madu... saya buat .....saya suka sebab saya masak, saya  makan & seronok tengok orang makan.. kih3..gambar mungkin xcantiikk beb!! tapi serius sedap!!!!!! (angkat bakullah pulak)
                       Ikan sepat.....tahan kat dalam parit laaaaa.......siang ikan ini lepas tu nk goreng....
             Haaaaa,,..ni diaaa..ikan sepat goreng,....saya suka...saya suka masak & makan...hehe
ini susupan masak lemak (orang banjar  sebut macam tu laaa),,,,...sedap.!! saya suka...ambil kat tepi rumah jer pucuk ni...............


                                                         Ehhhh..makan..makan....

 Rajin masa ni nak masak..almaklumlah tugasan  belum  ada lagi....
 Sup udang lipan....sedap ni.....

Majalah Saji Feb 2011...Penuh berinformasi....Masakan banjar pun ada...Makanan yang popular dikalangan masyarakat Banjar ialah ikan wadi...

Masak,,..makan,,,,masak ...makan....... Makan memang sedap kalau masak pun sedap...heheehee....Nampaknya, saya kena belajar lebih giat  lagi ilmu-ilmu memasak ni...Lepas ni nak belajar buat kek lah pulak.. Tunggu..Nanti nak beli oven....boleh buat Kek coklat..sedapnyaaaaaaaa!!!!! aisheh...hari tu buat donut..tapi tak jadi..heheheeh...Kesian saya....... Kena belajar dengan yang pakar nih!!! kalau tak masak sendiri, macammana nak makan yang sedap2 hasil buatan sendiri? hehehe... Makan...makan... --kg dah tau!!! control!!

No comments:

Post a Comment