Search This Blog

Friday, June 24, 2011

Barakallah ....

 Alhamdulilah..Lafaz sudah terpatri antara  dua insan  yang saling mencintai kerana Allah...... Sudah selamat kawanku dihijab kabulkan dengan lafaz keramat.....Balik cuti jer mesti ada kawan-kawan ku yang kahwin......Semoga mereka dalam kebaikan dan beroleh Rahmat Allah.....
Usai  aku solat.... Aku ambil kesempatan menyelak tafsir Quranku yang kecil berwarna merah..... 
Ku perhatikan  Surah An-Nur :


Firman Allah : “Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki yang keji, dan lelaki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula),dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)”. (An Nuur : 26)



Firman Allah : "Dan kawinkanlah orang-orang yang sendirian diantara kamu dan orang-orang yang layak (berkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurniaNya. Dan Allah Maha Luas (Pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui”. (An Nuur: 32)


Nak dapat jodoh yg terbaik????? Bila ingin mendapatkan jodoh yang baik, maka perbaikilah diri. Hiduplah sesuai dengan ajaran Islam dan Sunnah Nabi-Nya. Jadilah lelaki yang soleh, jadilah wanita yang solehah. Semoga Allah memberikan hanya yang baik buat kita. Amin. 


Aku hanya wanita akhir zaman  yang ingin berusaha menjadi wanita solehah...Mengharap redha-Mu .....Mengharap  kasih sayang-MU....Ya...Allah bantulah aku ..........Ya Allah...Andai kau berikan aku cinta.....
" Ya Allah..jangan biarkan aku melampaui batas Ya Allah...jangan biarkan kasihku kepada makhluk mengatasi rasa cintaku kepadaMu Ya Allah...aku mohon kepadaMu Ya Allah...pemilik hati dan jiwa ini..."  


"Ya Allah...... Kurniakan kepadaku seorang suami yang soleh..Dia meminangku,dia mengahwiniku,&jadikanlah dia sahabat  di dunia &  di syurga..."


Aku menanti  Ya Allah....Kerana  aku   pasti& yakin atas JANJI-JANJI MU..........


===================================
……. , . – . – , _ , …….simpan mawar
……… ) ` – . . ‘ `( …….yang kuberi
…….. / . . . .`\ . . \ ……..harap wanginya
…….. |. . . . . |. . .| ……mengukir di hatimu
……… \ . . . ./ . ./ ………
……….. `=(\ /.=` ………sudikah dirimu
…………. `-;`.-’ …………untuk mendekatiku
…………… `)| … , ……..mengenali diriku
……………. || _.-’| ……..
…………. ,_|| \_,/ ……..dalam mencari cinta ABADI
……. , ….. \|| .’ …………berjuang bersama demi REDHA ILAHI
……. |\ |\ ,. ||/ ………….sudikah dirimu
…. ,..\` | /|.,|Y\, …………
….. ‘-…’-._..\||/ ………….moga takdir ini
……… _.-`Y| …………..ketetapan ini
………….. ,_|| ……………adalah yang terbaik buat kita
……………. \|| ………..
…………….. || ……….berdoalah selalu
…………….. || ………..moga ia milik kita bersama
…………….. |/ ……terlerai dengan janji yang HALAL..



No comments:

Post a Comment